Sunday, June 17

Day 1 - bengkel Aman Kampus Kenyalang

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia

Hari ni I rasa rajin plak nk berkongsi pengalaman 11 hari bersama rakan-rakan bloggers mengenai program yang I da join awal bulan hari tu. Sebelum I pergi jauh, let me introduce to you program yang I joined adalah Aman Kampus Kenyalang (AKK) yang membawa tema Anak Sarawak Pulang Berbakti. Well, I actually bukan anak Sarawak pun, tetapi hanya seorang anak semananjung yang ingin berkongsi pengalaman kepada anak-anak di sana dan juga ingin menambah koleksi pengalaman indah dalam hidup.

Bumi Kenyalang
Pada 28 May 2012, kami perlu berkumpul di UniKL BMI bagi mengadakan satu bengkel ringkas dan juga mendengar amanat presiden sebelum kami terbang ke bumi borneo. Aktiviti ringkas seperrti ice breaking antara peserta dan urusetia, pengenalan berkenaan dengan Aman Kampus, pengenalan cheers/lagu dan sebagainya. Dan pada malamnya kami mendengar amanat daripada presiden supaya setiap peserta menjadi lebih bersemangat untuk berbakti kepada masyarakat.

Perasaan I ketika itu masih lagi samar-samar kerana ea la, masih lagi baru kenal dengan rakan-rakan baru. Tapi at that time, yes, kita boleh bekerjasama kerana kepala semua pun gila-gila juga. Malam, kami tidur awal untuk menyiapkan fizikal & mental pada keesokan hari menuju ke bumi kenyalang.
sewaktu bengkel

No comments: