Sunday, June 28

Pangkor

20/06/09
sabtu

Jam 8.30am kami berkumpul di foyer asrama perempuan untuk menaiki bas menuju ke Pulau Pangkor. Tepat jam 9.15am, kami bertolak dari BMI. Dalam perjalanan, diriku ini dapat membayangkan bahawa BMI lagi sekali akan membawa pulang kejuaraan keempat di MIMET nanti. Kami bergerak menaiki 3 buah bas ; 1 bas BMI dan 2 bas City Campus. Semasa perjalanan juga, dapat merasakan perasaan bangga apabila bas UniKL bergerak konvoi menuju ke Lumut. Tiba di jeti Lumut pada jam 1.45pm. Setiba di sana, perut mula berbunyi, then trus melantak di KFC Lumut. Kami disuruh untuk berkumpul di Jeti semula pada jam 2.30pm. Pada jam 3.00pm kami menaiki feri menuju ke Pulau Pangkor.

:::Dalam feri:::

Setibanya di Jeti Pulau Pangkor, kami terus menaiki teksi untuk menuju ke tempat penginapan kami untuk 3 hari 2 malam ini. Kami menginap di Kem Raudhah, Pangkor di Teluk.. Hmm.. x ingat lar. Hahaha....
Selepas check in, kami berkumpul untuk taklimat sementara. Aktiviti petang itu bebas. Apa lagi, diriku ini pantang nampak pantai. So, kami terus menuju mengangkat kaki menuju ke pantai. Yeah!! Mandi Pantai Time!! Selepas penat, kami pun pulang ke kem.

Pada malamnya, de xtvt ice breaking di kalangan atlit BMI. So, agak menyeronokkan apabila pada malam itu pipi/muka ku sangat sakit/kram kerana menahan gelak yang sangat melampau. Sangat kelakar ativiti pada malam itu.

:::tidur:::

21/06/09
ahad

Bangun pada jam 6am untuk solat subuh. Sesudah solat kami diminta untuk melakukan light training di tepi pantai. Disebabkan pasukan lain lewat, maka kami pun bermula agak lewat pada hari itu.

::: jogging di tepi pantai:::

Setelah penat berjogging, kami pulang ke kem untuk mengikuti slot yang seterusnya. Pada pagi itu, kid mandi air terjun yang terdapat di sebelah kem. Air terjun itu xde lar besar mana tapi agak sejuk dan seronok untuk mandi manda. Slot pertama dikendalikan oleh ustazah Roslina. Pada slot ini, ustzah ingin berkongsi tentang kehebatan diri mengikut tarikh lahir dan law of atraction. So, serba sedikit diriku ini dapat tahu bagaimana kombinasi nombor siriku. Pada slot ini juga, diriku telah dipanggil untuk oleh ustazah untuk bersama-sama berkongsi pengalaman. Alhamdulillah, diriku ini dapat menyesuaikan diri apabila duduk dihadapan atlit-atlit lain di mana mereka ditugaskan untuk melihat pergerakan mataku. Hehe.. So, dari situ, ustazah dapat menyimpulkan bahawa diriku ini adalah seorang yang flexible daripada pembacaan pergerakan mata. Diriku ini juga tidak terlalu dominan di mana-mana pergerakan. Ciri-ciri ku ini adalah seperti Tun Mahathir. Cewah! bangga sebentar. Sebab orang flexible ini sangat jarang didapati. Gifted people saje. Saya x kata, org yg berpengalaman yg kata. ;p

::: lunch :::

Sesi petang disambungaktiviti seperti pagi tadi cume explanation lebih mendalam. Petang sepatutnya ada telematch tetapi kerana terlalu lewat, Sir Irwan pun suh mengadakan light training sahaja. So, afta jogging tepi pantai kami pun ape lagi, terjun ke dalam pantai. Haha...
Pun bagaimana walau, terdapat sedikit melapetaka kepada salah seorang pemain ragbi apabila kepalanya berdarah setelah menaiki banana boat. Suasana agak seram seketika. Pada malamnya, selepas selesai menunaikan solat hajat, kami mengadakan BBQ. Pergh!! kambing 30 kg dibawa daripada KL untuk dimakan pada malam ini. Sambil menikmati juadah BBQ, kami dihiburkan dengan aktiviti berkaraoke daripada sesiapa yang ingin menyanyi.

isnin
22/06/09

Pada tepat jam 6.30am, pasukan tenis memulakan langkah berjogging menuju ke tepi pantai. Setelah penat berjogging, seperti biasa, kami pekena breakfast di tepi pantai bersama pasukan badminton. Then kami terus ke court volleyball pantai. Sedang menunggu atlit-atlit lain tiba, kami pun bermain volleyball antara pasukan tenis dan badminton. Then Sir Irwan tiba. Kami memulakan aktiviti telematch dengan aktiviti galah panjang. Pasukan tenis berentap dengan pasukan badminton. Alhamdulillah, pasukan tenis menang 4-0 atas kiraan/keputusan pengadil (sir irwan) yang sangat pelik. Hehe...
Then acara kedua, adalah pertandingan bina istana pasir mengikut tema pasukan masing-masing. Agak seronok kerana sudah lama x wat sand-castle ni ;p
Afta berpeluh membina istana yang tersergam indah, diriku ini terus terjun di dalam pantai kerana suasana air ketika itu sangat menghairahkan dan memanggil dari tadi.

Seperti biasa selepas mandi pantai, kid pun terus menuju ke kawasan air terjun untuk membilas badan yang melekit. Sejuk ketika itu apabila dapat mandi dengan air terjun. After that, kami pun bersiap packing untuk pulang ke jeti pangkor. Semasa menaiki feri, diriku ini terlelap seketika memandangkan diri ini keletihan dengan melakukan aktiviti pantai. Tiba di jeti lumut pada jam 3.30pm dan menaiki bas BMI menuju ke MIMET pada jam 4.00pm. Setibanya di MIMET, kaki melangkah menuruni bas dengan perasaan bangga kerana sudah dapat menghidu bau-bau kejuaraan bintang yang keempat.

Selepas Check in di hostel MIMET, kami pun merehatkan diri sebentar dan terus mengangkat raket menuju ke court tenis. Hal ini kerana kami ingin membiasakan bounce bola di atas court itu. Pada sebelah malamnya, kami pekena dinner di dataran MIMET. Then tidur awal untuk persediaan match sok pagi.

p/s: agak besau MIMET ni. Hohoho...
Gambar akan diupdate kn kemudian.