Wednesday, June 10

huhu.. shopping!

Assalamualaikum.
Rabu 10/06/09

Hari ini seperti hari kebiasaan, bangun seawal 6 am then sambung tdo dan bangun balik pada jam 7.50am. Bersiap untuk ke Sekolah Teknik Gombak.

:::training tenis bermula:::

Selepas tamat sesi latihan, kid pun pulang ke BMI n duduk di dalam bilik yg sunyi hanya kedengaran bunyi kipas di siling bilik. So, terlintas di hati untuk keluar mencari hiburan bagi membuang sisa-sisa kebosanan di dalam diri ini. Selepas Zuhur, kid bersiap untuk menuju ke KLCC tempat lepak student BMI yg perasan banyak duit. Hehe.. Pada mulanya merancang untuk menonton wayang. Tapi apabila tibanya diri ini di kaki pintu masuk TGV KLCC, pergh.!! ramai gle org. So, mase tu, nafsu di dalam hati ini yang mulanya ingin menonton wayang terbantut. Then, kid pun melangkah kaki menuju ke Kedai Adidas yg terletak hampir bersebelahan dengan TGV. Then, terjumpa satu short putih yang sangat menawan dan seksi jika memakainya. So, belek-belek harga, RM109.00. Hmm.. nk beli ke x? Very da smart one. Hik2.., So, dengan menutup sebelah mata harga short putih itu, kid pun membelinya dengan rela hati.
Tiba-tiba, staff adidas tu pun berkata

"kita ada promotion, kalau beli barang dengan harga RM300 dapat diskaun 20%, so maknanya, kalau abang beli barang RM300, abang just perlu bayar RM 240 je. "

Diriku ini pun terfikir sejenak. Alang-alang da beli barang RM100, bek tambahkan lagi smpai RM300 je. Lalu staff tu pun berkata

"kalau nak survey-survey lar dlu barang-barang len".


ku pun ape lagi, cari ler kasut adidas yg sangat ku ingin kan. Hehe..
Dalam sok membelek-belek kasut, terjumpa satu kasut yg agak smart n bergaya jika dipakai untuk sukan. Harga??
RM 499

Huh.. mengeluh satu badan, tpi diriku ini sangat berminat. So, ape lagi, pejamkan mata dua-dua belah n kid ambk kasut tu. Hahaha.. So, total bill shopping ari ini adalah RM 608. Huhu.. Duit sape? Duit MARA juga. Hahaha... Selepas mendapat diskaun 20% yg dijanjikan, kid hanya membayar RM 478 dari harga RM 608. Agak tidak percaya kerana selama ini kid belum pernah memakai kasut yg berharga RM500.! Paling mahal pun kid beli kasut dengan harga RM250 dengan duit sendiri. So, kali ini sangat mengupgradekan diri. :)

Then singgah di House of Sport kat aras 4 KLCC. Disana kid menghabiskan duit sebanyak RM50 dengan hanya membeli dua barangan iaitu "damper tenis RM 22" dan "racket grip RM29".
Afta dat, sebelum pulang ke BMI, kid mengidam big apple. So, kid singgah di Jusco Wangsa Maju untuk membeli Big Apple. Then trus menuju ke BMI dengan menaiki cab. :)
PerGH..!!!

7 comments:

_naJw@_~. said...

sekali skale berlagak 'berada'..hak2..o00it due mara oiitt...hahaha sengal...

fararusdi said...

kid, sampai bila promotion??
untuk new arrival leh apply tak 20% tue?

xxx said...

ko boleh dpt half price for any adidas.

pergi summit usj, ada factory outlet.

sana semua stok dari klcc, pavilion and the gardens.

they (once) have barricade for rm333 (and if you are lucky enough, additional 10% would be yours) but not in large quantity and sizes.

just so you know.

Nazrin Shaharuddin said...

oit kidd...ko kene tagged la weh...usha la blog aku yek! hehehe

Nazrin Shaharuddin said...

anda telah ditagged!

Syaza Izura said...

kalah syaza shopping..
hahaha...

syazwan akid said...

najwa: duit sndiri mne ade lgi, so duit mara je r..

fara:check ur comment

P:thanks for da info. baricade only 333? holy sh*t! y don't u tell me b4..

nazreyn: done

syaza:hehe.. len kali, klu nk shopping ajk kid, lgi best!