Sunday, September 27

kepulangan yg tenang

pada hari jumaat
ak dan keluarga bertolak pulang dari desa tercinta kota bharu ke s.alam. pada awalnya kami merancang untuk bertolak selepas solat subuh kerana ingin mengelakkan kesesakan lalu lintas. akan tetapi, apabila berada disana, nafsu untuk kekal dan berada di sana sangat tinggi dan menyebabkan masa bertolak kami ditangguh sehingga jam 9am.

antara koleksi kelongsong bunga api

kami sekeluarga bertolak pulang pada jam 9am melalui grik. kepemergian kami juga disertai oleh keluarga ayah sir yg juga menuju ke destinasi yg sama-ampang. akan tetapi laluan kami berbeza kerana ayah sir akan melalui jalan terengganu bagi menggantikan jalan gua musang.

Alhamdullillah, perjalanan kami begitu selasa kerana tiada kesesakan pada hari itu dan kami selamat tiba di s.alam pada jam 5 ptg.

ikhlas pesananku kepada tampok pemerintahan negara ini, tanpa mengira mana-mana parti politik, cukuplah bergaduh sesama anda, rakyat sudah bersuara pilihanraya lepas, buat lah kerja anda. ak sebagai anak kelantan mengharapkan highway dri KL-KB secepat yg mungkin. tidak sanggup diri ini menahan kesesakan lalu lintas jika ingin pulang ke kampung halaman. walaupun kerajaan pusat selngor, pahang dan kelantan berbeza, apa salahnya anda bergabung untuk melaksanakan projek lebuh raya ini. huhu...

No comments: