Monday, January 10

We Care We Share Alhamdulillah

We Care We Share Alhamdulillah.....
Satu slogan ataupun tema yang cukup bermakna jika dihayati bersama. Alhamdulillah, Minggu Silaturrahim S1'11 sudah pun melabuhkan tirainya pada Jumaat yang lepas. Banyak pengalaman suka duka sepanjang minggu ini dapat disimpan sebagai satu memori indah. Perjalanan bermula ada hari ahad 2 Januari 2011 apabila seramai 355 pelajar baru mendaftarkan diri di kampus BMI. Tak semuanya baru, ada juga bekas pelajar BMI sendiri dan juga pelajar baru. Apa-apa pun, misi mereka jelas hanya satu untuk menuntut ilmu demi memperjuangkan agama dan juga anak bangsa.

I tidak mahu bercerita sepanjang aktiviti ini berlangsung kerana kalau nk diceritakan mungkin ia akan menjejaskan masa i yang kini sudah mula sibuk dek kelas yang sudah bermula pada minggu ini. Cukup sekadar i share beberapa perkara yang terlintas di kepala i sekarang. Suka i nk bercerita mengenai isu hp. Pada mulanya, ramai ahli kumpulan yang tidak bersetuju dengan pengambilan hp ini. Dengarlah nasihat wahai anak-anak freshie, kalau da kami suh bagi tu, bagi je la, ada sebab. Tapi yang nak dijadikan cerita, sewaktu pemberian hp pada hari terakhir program jelas wajah kegembiraan anak-anak muda apabila dapat menggenggam hp masing-masing. Untuk pengetahuan u all, program sebesar BTN juga ada tempat mereka akan ambil hp anda, so, klu setakat BMI ni, apalah sangat. :)

wajah gembira freshie
amar di apit
wajah group bersama hamper
sewaktu exercise
bmi kepak-kepak
autograph
Tak pe la, i da malas nk cerita banyak-banyak, tapi yang jelas, seronok berada pada minggu ini bersama-sama anak mantee dan juga semua freshie sekalian yang jelas sporting sepanjang minggu ini. Kepada ahli group Ibn Kathir, i nk minta maaf sekiranya sepanjang tempoh seminggu itu i jarang luangkan masa dengan u all dan membantu u all untuk semua jenis keadaan. Hope u all happy sepanjang tempoh pengajian di sini dan yang paling penting jadikanlah hidup remaja ketika menuntut ilmu di kolej/universiti sebagai satu pengalaman bermakna dalam hidup yang hanya datang sekali. Bagaimana? lakukan setiap perkara dengan keikhlasan dan penuh kesyukuran dan juga kegembiraan yang maksimum.

tagline yang akan diingat, BMI kepak-kepak...
Jumpa u all di BMI, i'll miss this MSR S1'11
We Care, We Share, Alhamdulillah......

1 comment:

nurna said...

akid best la slogan MSR kali ni
we care we share alhamdulillah :)