Saturday, January 8

MSR training S1 '11

Assalamualaikum
Wah, akhirnya dapat juga meluangkan masa untuk mengupdate blog ini. Untuk pengetahuan u all, i sangat busy 2 minggu lepas kerana terpaksa berhadapan dengan program yang sangat best. Oleh hal yang demikian sebab itu i jarang update dalam tempoh 2 minggu ini. OK, now i nk start bercerita. Pada 27 December 2010 sehingga 31 December 2010, i x dapat online kerana terpaksa menghadiri training MSR yang diadakan di Pulau Pangkor.

Pergh, ke Pangkor lagi, sangat seronok. Pada hari Isnin, aktiviti ice breaking bermula di dalam kampus BMI tercinta, then seawal sesudah subuh, kami bertolak dari BMI menuju ke Jeti Lumut. Setibanya di sana pada jam 11.30am. Kemudian menaiki feri menuju ke pulau dan terus check in ke resort yang sangat hebat untuk training yakni Panvill Resort. Pergh, biliknya disertakan dengan penghawa dingin dan yang paling x tahan, TV juga disediakan untuk setiap dorm. Sangat menyeronokkan.

berehat sebentar di air terjun
Aktiviti pertama di sana ialah aktiviti snorkling. WOW. Ini adalah aktiviti pertama i dalam hidup. Kadang-kadang i pelik, ni training ke pi holiday? Hehe.. btw, mmg training kali ni sangat best la. Disamping i dapat melepaskan rindu untuk mandi pantai. Kemudiaan pada hari kedua, pada sebelah pagi ada program Jungle Trekking, huhu, i sangat suka aktiviti ini, dapat jalan-jalan dalam hutan, maklum la, kt KL ni susah nk tengok hutan, penuh dengan bangunan, kalau nk pun, leh r nk pi bukit nanas.

aktiviti pagi
Kemudian, nk dijadikan cerita, malam tu ada match antara Indonesia dan Malaysia final piala AFF. Yang minat bola confirm rasa frust sebab x dapat tengok bola malam itu. Lepas Isyak, para trainer wat program tutup mata and kena jalan keluar daripada bilik discussion. Sambil jalan-jalan tutup mata dan diikat seperti kereta api antara satu sama lain, then berhenti. Ustad suh bukak mata. Pergh!!! skrin bola depan mata. Seronok x terhingga malam tu. Akhirnya boleh gak tengok bola dalam training. TQ sangat-sangat trainer.

main jalan-jalan tutup mata
Pada keesokkan harinya tiada perkara istimewa berlaku just melakukan aktiviti seperti dalam training, ceramah, dan aktiviti LDK. Pada hari ini juga, terdapatnya Malam Aprisasi. So, kumpulan i kena wat sketsa, i pun pantang berlakon ni, mesti best punye. :) Pada keesokan harinya, kami pun pulang kembali ke tanah basar setelah hampir 4 hari berada di kepulauan. Sebelum pulang, kami singgah jap untuk shopping makanan laut, pergh, i shopping sakan, abes RM100 hari tu. Mesti terkejut la sape tengok plastik i bawa ari tu. :p

We Care
Sampai BMI pada jam 10.30pm and i nek cab from BMI to KL Sentral then ayah amek kt sane n i sampai rumah dalam keadaan yang sangat penat. :) So, kepada student BMI yang baca post ini, dan ingin merasa akan training ini, i recommend u all untuk join fasi. Serius, pengalaman ini sangat seronok walaupun ada sedikit kepahitan. Jadikan ia sebagai sumber ketahanan diri. Itu je kot nk cerita, Tata..

1 comment:

b O N g F a R a said...

wah. bestnya p pangkor.
lme da x g.